floreijn-slider-05
floreijn-slider-07
floreijn-slider-11
10-01-2018

Advance als nieuwe inzetbaarheidsdienstverlener van start

Per 1 januari 2018 is Advance gestart met haar casemanagement- en uitvoeringswerkzaamheden rondom verzuim en arbeidsongeschiktheid. Werkgevers hoeven een werknemer slechts één keer via het eigen portaal bij Advance ziek te melden. Via ieders beveiligde omgeving binnen dit portaal verzorgen de inzetbaarheidsspecialisten van Advance vervolgens alle verdere communicatie ten aanzien van het casemanagement met verzekeraars, werknemers en medisch adviseur. Op deze wijze is Advance klaar voor de nieuwe privacyregelgeving zoals die vanaf mei 2018 zal gelden.

Advance loodst bedrijven over de hoge golven van Sociale Zekerheid rondom verzuim en arbeidsongeschiktheid. Met als uitgangspunt het beperken van onnodige kosten. Hieronder valt uitdrukkelijk ook het ondersteunen van werkgevers bij het voorkomen van deze kosten. Advance doet dit door advisering bij het opstellen van beleid en processen en het delen van kennis. Naast organisatieadvies en casemanagement verzorgt Advance ook de ondersteuning van werkgevers bij het zoeken naar de best passende ‘arbo’ ondersteuning.

Advance is medio 2017 op initiatief van de aandeelhouders van de Floreijn Groep opgericht. De reden hiervoor was dat veel groot zakelijke relaties aangaven graag te willen werken met één totaalloket voor dienstverlening rondom onderwerpen als pensioen, ziektekosten en inkomen. Tot dan toe werd deze dienstverlening door Floreijn extern ingekocht.

Voor het helpen opzetten van Advance heeft de Floreijn Groep uit Gouda medio 2017 Hendrik Jan van Pelt aangetrokken. Van Pelt was tot die tijd als directeur/eigenaar medeverantwoordelijk voor de totstandkoming en groei van ENgage. Inmiddels telt Advance 5 vaste en 2 externe specialisten, een medisch adviseur en beroep- en bezwaarspecialist.

Dat zowel grote werkgevers als de twee grootste inkomensverzekeraars vertrouwen hebben in de kwaliteiten van Advance blijkt wel uit de 70 groot zakelijke werkgevers, waarvoor de werkzaamheden per 1 januari 2018 worden uitgevoerd.

Het is uitdrukkelijk de bedoeling van Advance om onafhankelijk van Floreijn de diensten ook aan te bieden aan andere intermediairs of werkgevers zonder verzekeringswens.

 

Bron: Advance

Ook interessant

Onze diensten & oplossingen:

Pensioen controle

Wij bieden volledige narekening en controle van pensioenafspraken. Op basis van Performance Related Fee.

Pensioen consultancy

Ons advies kenmerkt zich door complexe materie eenvoudig en begrijpelijk te maken. 

Pensioen beheer

U kunt pensioenbeheer volledig aan ons uit besteden. Of gebruik maken van onze dienst als “4 ogen principe”.

Juist! Communicatie

Wij helpen werkgevers bij het bieden van persoonlijk financieel totaalinzicht aan werknemers.

 

 

Zorg & Arbeids-ongeschiktheid

Wij realiseren inkoop-voordelen, effectiever claimbehandeling en re-integratie.